2021-09-03 Eerstegraads economie 0002

 

Assessmentcentrum ulo UT
Doel-ulo Radboud Docentenacademie
Informatie kandidaat
Vooropleiding(en) BA International Business, MA International Business, Educatieve master Bedrijfseconomie
Vakkenpakket  
Relevante ervaring
Werk Bijlesdocent, project analyst, docent algemene economie, docent international business, docent business en bedrijfseconomie (4 jaar ervaring als docent)
Cursussen en hobby's  
Leerwensen kandidaat  
Conclusie assessment
Vakinhoudelijke bekwaamheid Opleiding algemene economie al gestart om te voorzien in deficiënties vakbekwaamheid (vakkenpakket na vaktoetsing samengesteld door vakdidacticus Radboud). In combinatie met de al gevolgde master International Business en bedrijfseconomie zal de kandidaat na het volgen van deze vakken vakinhoudelijk bekwaam worden geacht.
Vakdidactische bekwaamheid Er is al een bevoegdheid voor bedrijfseconomie, repertoire is aanwezig; het valt aan te bevelen om dit uit te breiden met aandacht voor vakdidactiek algemene economie.
Pedagogische bekwaamheid Algemene beginselen staan vanuit bevoegdheid bedrijfseconomie. Kandidaat geeft interesse aan in ontwikkeling op gebied van formatief toetsen en steekt veel tijd in omgang met leerlingen, leiding geven en nemen en handelen en antwoorden in de klas. Leerlingen weten waar ze aan toe zijn.
Professionele beroepsopvatting en - houding Kandidaat wordt door leerlingen gewaardeerd als persoon en op basis van kwaliteit lessen. Collega's en schoolleiding zijn positief over kandidaat in rol als lid vaksectie en als onderdeel van de school.
Samenvatting Docent is een aanwinst voor het onderwijs. Er is al een stevige basis aanwezig, onder andere door de eerstegraads bevoegdheid voor bedrijfseconomie. Door het combineren van onderwijs in beide vakken kan de kandidaat leerlingen bewust maken van de koppelingen tussen beide disciplines en daarmee hun inzicht in de economie vergroten.
Scholingsadvies 1. Vakdidactiek algemene economie, met speciale aandacht voor verdieping van de inzet van werkvormen, het ontwerpen van (series) lessen en formatief werken
2. Werkplekleren waarin het geleerde van vakdidactiek in de praktijk wordt gebracht, en waarbij ook reflectie op de lessen een wezenlijk onderdeel is.
3. Het vervolgen van zijn scholing in de algemene economie zoals vastgelegd in de eerder genoemde afspraak met de Radboud Docenten Academie.



Article Details

Article ID:
22
Category:
Rating :