2021-08-19 Eerstegraads scheikunde 0003
Assessmentcentrum ulo | UT |
Doel-ulo | Radboud Docentenacademie |
Informatie kandidaat | |
Vooropleiding(en) | WO Fysische Chemie, Biologie; PhD Elektrochemie |
Vakkenpakket | |
Relevante ervaring | |
Werk | Assistent-docent, stage- en projectbegeleider HBO/WO, docent post-HBO, gastdocent HBO en WO, leerlingbegeleider; R&D-manager, technisch manager, ontwikkelaar |
Cursussen en hobby's | |
Leerwensen kandidaat | |
Conclusie assessment | |
Vakinhoudelijke bekwaamheid | Voldoende vakinhoudelijke bagage op basis van studie biologie in combinatie met chemie en verdieping in elektrochemie tijdens promotie. Uit portfolio blijkt ook dat de kandidaat in staat is om vakinhouden te verbinden en zich nieuwe inzichten eigen te maken. Wel aandacht nodig voor |
Vakdidactische bekwaamheid | Er is een vakdidactische basis aanwezig op basis van enkele kortdurende periodes van les geven. Deze moet zowel theoretisch en praktisch worden uitgebouwd, repertoire is nog zeer beperkt. |
Pedagogische bekwaamheid | Kandidaat heeft nog niet de kans gehad om zich hier theoretisch in te verdiepen; aandacht op dit thema is nodig, zowel in theorie als praktijk. |
Professionele beroepsopvatting en - houding | Kandidaat heeft veel ervaring met samenwerking op verschillende vlakken, en laat zien dat hij zijn eigen ontwikkeling goed vorm kan geven. |
Samenvatting | De kandidaat is voldoende toegerust op het gebied van de vakinhoud en het werken als professional in de onderwijsgemeenschap. Vakdidactiek en pedagogiek/onderwijskunde zijn nog niet aan de orde gekomen en hier valt (vanzelfsprekend) nog veel in uit te breiden. |
Scholingsadvies |